18 stycznia 2020 r. zgromadzona w Lapidarium pod Ratuszem publiczność, miała okazję wzięcia udział w wyjątkowym alternatywnym, spektaklu muzycznym, będącym połączeniem muzyki, słowa i obrazu.
Nowy rok koncertowy rozpoczął się podróżą do magicznego i kolorowego świata Piotra Jacksona Wolskiego, lidera TAM TAM Project, wirtuoza instrumentów perkusyjnych, który współpracował m.in. z Tomaszem Stańko, Stanisławem Soyką, zespołem Maanam, Habakuk, Wilki czy Lady Pank.
Około godz. 20.10 na scenie pojawili się muzycy TAM TAM Project w składzie: Piotr Jackson Wolski (instrumenty perkusyjne, producent, kompozytor, autor tekstów, głos), Damian Cieślak (gitara elektryczna), Mateusz Karoń (perkusja), Andrzej Michalak (gitara basowa). Nad nieodłączną częścią projektu – wizualizacjami prezentującymi dzieła Tomasza Sętowskiego, pochodzącego z Częstochowy polskiego plastyka, malarza i surrealisty – panowała Klaudia Dzyr.
Koncert będący wybuchową mieszanką różnorodnych stylów muzycznych w nowoczesnej i zaskakującej oprawie, wprawił przybyłych słuchaczy w pozytywny i pełen dobrej energii nastrój. Poczynając od afrykańskich rytmów przez arabską czy romską melodykę, instrumentaliści poruszali się w wyjątkowo swobodny, wyrafinowany i profesjonalny sposób. Publiczność usłyszała również motywy z muzyki jazzowej, klasycznej czy współczesnych transowych gatunków. Artyści po raz kolejny udowodnili, że projekt jest idealnym miejscem do eksperymentowania i zwiedzania najdalszych zakątków sztuki. Znakomicie połączyli wydawałoby się, odległe od siebie światy w jedną całość.
Ze sceny zabrzmiały m.in.: kompozycja „Now” z pierwszego albumu, „Turbo tłuszcz” czy „Kinowa Street” z drugiej płyty, ale również zapowiadające trzeci album „Mutant”.
Piotr Jackson Wolski okazał się nie tylko wybitnym perkusjonistą, ale również tekściarzem i mówcą, pomiędzy kolejnymi utworami, przytaczał anegdoty, które stały się inspiracją do stworzenia poszczególnych kompozycji. Śpiewał nie tylko w języku polskim, ale również pochwalił się znajomością języka afrykańskiego. Przyznał też, że w owym czasie jego mentorem był Carlos Santana, gdyż w tym okresie muzyka tego rodzaju nie była popularna w Polsce. Stąd też wyraźny latynoski sznyt w brzmieniu zespołu oraz słyszalne zamiłowanie twórczością muzyka.
Po zakończeniu koncertu, zainteresowani mogli nabyć płyty, zdobyć autografy oraz wykonać pamiątkowe zdjęcie, co też chętnie czynili.
Dziękujemy Państwu za liczną obecność, gospodarzom Lapidarium pod Ratuszem za współpracę, a już dzisiaj zapraszamy na kolejne wydarzenia zorganizowane przez Sandomierskie Centrum Kultury w 2020 r. Szczegóły znajdą Państwo na plakatach, oficjalnej stronie SCK: www.esceka.pl oraz na fb: https://www.facebook.com/sandomierskiecentrumkultury/?epa=SEARCH_BOX.
www.sandomierz.pl